środa, 24 sierpnia 2016

Test kordonków do koralików 15/0

Dziś test kordonków do ukośników z koralików 15/0.
Kiedyś, kiedyś.... szukając informacji w internecie, jakich nici czy kordonków użyć, musiałabym kupić przeróżne grubości. 
Osoby które szydełkują z 15/0, na pewno same wypróbowały kilka grubości nitek, aby trafić na ten doskonale pasujący.
Tak samo i ja próbowałam, lecz początki były ni ...jakie... bez dobrego efektu.
Justyna Helman.( Justynko Wielkie Dzieki), bardzo dobrze doradziła.
Poszłam więc na całość i kupiłam kilka kolorów.

Special Dentelles DMC 80. są to 5g. motki, długości 97m.
Powstało z nich kilka bransoletek i naszyjnik zamieszczone w poprzednich postach. 
Zalety: Jakość znakomita i sznury są elastyczne, bogata gama kolorów.
jedyną wadą ich jest wysoka cena 12-13zł. malutki moteczek.

Drugi kordonek który niedawno wypróbowałam to 
Kordonet 80 20g. 340 metrów, cena około 6zł.
szydełkowało się nim, równie bardzo dobrze jak dmc80. lecz sznur jest sztywniejszy,  
kolory białe i beże. 
Bransoletka Patchworkowa którą zamieściłam, jest wykonana na tym kordonku. 

Do moich testów co do kordonków doliczę jeszcze 
Cordonnet Special 100, 20g. 420 metrów, cena21zł.
O efekcie napiszę w późniejszym czasie (jeszcze go nie kupiłam hi... hi...). 

Bransoletka Pastelowo- Patchworkowa wykonana z koralików 15/0. 
wzór mojego autorstwa.

  • Inside-Color Lt Sapphire-Opaque Ppurple Lined
  • Inside-Color Crystal-Snow Lined
  • Inside-Color Aqua-Lt Jonquil Lined
  • Inside-color Crystal-Cotton candy Lined
  • Inside-Color Rainbow Crystal-Gray Lined
  • Ceylon Hot Pink
  • Galvanized Aluminium







I na koniec bransoletka wykonana z koralików Demi Round 11/0 kolor czarny, 
i 11/0 toho-hematyt.





17 komentarzy:

  1. Kiedyś Ariadna robiła kordonek nr 80, mam jeszcze trochę ze starych zapasów i na nim ukośniki 15ami dzierga mi się najlepiej. Próbowałam też DMC 80 - jest bardzo podobny, ale jakby trochę mniej śliski. Cordonet 80 jest trochę grubszy i używałam go do prostych sznurów z 15, 100 powinna być lepsza do ukośników ale jeszcze na nią nie wpadłam. Jednak stara Ariadna zdecydowanie najlepsza. To tyle moich doświadczeń w tym temacie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjrzałam im się jeszcze raz - ta stara Ariadna jest mocniej skręcona od pozostałych i to robi tę różnicę :)

      Usuń
  2. Dziękuję za swoją opinię, każdy ma swoje ulubione nici czy kordonki. Piszesz o Ariadnie,zaraz będę szukać u siebie, bo też mam spory asortyment w kordonkach nawet 20-to letnich. lecz takich cieniutkich nie pamiętam i raczej nie używałam ale zobaczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się też wydawało, że nie używałam, a jednak kilka się znalazło. Ale najbardziej się obłowiłam w spadku po zmarłej Cioci. A te kordonki to mają raczej 30-40 lat.

      Usuń
    2. Niestety latka lecą, nie mam pojęcia skąd ja je mam, ale mam, ZNALAZŁAM. kilka kolorów uratowane, tak sobie przypomniałam że te cieniutkie kordonki dawałam małym kociakom do zabawy, a teraz żyła złota, he...he... mam 4 kolory. Następną bransoletek zrobię na ariadnie. Dzięki Wielkie za podpowiedź. Czasami się zapomina, co się zachomikowało kiedyś... kiedyś...

      Usuń
  3. Dzięki Bożenko, że o mnie wspomniałaś, choć moje zasługi są tu znikome. Polecam zakup DMC 100, pomimo, że jest tylko w dwóch kolorach (przynajmniej ja ich tyle widziałam). Mi się na nim robi najlepiej, no i jest w większych motkach, więc wychodzi taniej :). Co do Czeskiego Kordonet 80 - mam i używam czasami i efekt końcowy ok, jednak komfort pracy pozostawia wiele do życzenia, ponieważ przy przeciąganiu koralików nitka bardzo się skręca, a wtedy łatwo o uciążliwy supełek...
    Pozdrawiam serdecznie, Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jak piszesz o kordonet 80, kilka wpadek miałam przy przeciąganiu. w poprzednim komentarzu kol. wspomniała o starej ariadnie 80. poszłam szukać i tadam... mam kilka kolorków zostało. teraz przypomniało mi się ze jak miałam małe kociaki to dawałam je do zabawy bo nie były mi przydatne, a teraz znalazłam żyłę złota. następną bransoletkę wypróbuję ariadnę 80. wygląda ok. zobaczymy w praktyce.

      Usuń
  4. Zazdroszczę. Ja nie posiadam takich skarbów...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja 15ki robię na DMC 100 i Altin Basak 50 i dla mnie to są jak dotąd najlepsze kordonki. Czasem też do 15ek używam nici Gabor ale tych nie polecam dla osób, które nie lubią śliskich nici
    Piękne bransolety Bożenko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Edytko, Na Altin Basak 50 próbowałam, ale jakoś mi bardzo nitkę prześwitywało (może za luźno robiłam). Gabor nie próbowałam ale odpadają bo są śliskie.

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna ta ostatnia bransoletka! Jaki jest na nią wzór?

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki, wzór do pobrania http://patterns.beadindex.com/Patterns/PTN-NS1-34-Chenille-Stitch-Bangles.aspx

    OdpowiedzUsuń
  9. 43 year-old Structural Engineer Thomasina Tomeo, hailing from Cold Lake enjoys watching movies like "Whisperers, The" and Couponing. Took a trip to Mausoleum of Khoja Ahmed Yasawi and drives a Ferrari 250 SWB California Spider. kliknij w link teraz

    OdpowiedzUsuń